Først blir bilen satt på tørke i ca 12 timer. Rengjøring for veggrus, salt og gammel understellsmasse blir foretatt med trykkluft. Dette for at det ikke skal være noen fuktighet igjen i bilens skjøter og samlinger som kan hemme understellsbehandlingen.
Så blir bilen boret ifølge sprøyteskjema som er utarbeidet av produktleverandøren.
Fra gulvnivå blir dører, panser, koffertlokk, side bak (over hjulbue) og endel sammensveisninger i motor rom m.m.sprøytet med PV 213 Lys.
Så blir bilen løftet. Hjul og om nødvendig innerskjermer tas av, kanaler og alle hulromm under blir sprøytet med PV 213 lys og det blir sprøytet med PV 213 Mørk /PV 400 under og i hjulbuene. Vask og tørk
Hjul og innerskjermer settes på og bilen blir vasket ren. Så må den stå og tørke i 10-12 timer før bilen er klar for landeveien igjen.
Les mer om hva Nopava er